Tájékoztatás érthetőbben.

 2009.03.23. 23:17

 Azok számára írom ezt a bejegyzést, akik nem értik a weboldalaimon leírtakat, tehát mintha személyesen szemtől szembe párbeszédben mondanám el a tájékoztatást. Leírásom nem tér ki a javítás helyszínére, tehát általánosságban tájékoztatom az olvasót, mivel manapság nagyon sok helyen javítanak. Leírásom száraz esőmentes javításra értem, mivel a kiszárítás folyamata külön fázisa a javítása.

Adott egy kőfelverődés, amit meg kell csinálni, elhozta hozzám az ügyfél, vagy én mentem el ő hozzá.
Kocsi mellett állunk, és elkezdem mondani a következőket:
-A szélvédő kettő üvegből tevődi össze. Belső, külső. A kettő üveg között egy biztonsági védőfólia van. Ez a fólia gátolja meg az üveg berobbanását, azaz a darabokra törését. Ezért nevezzük a dupla üvegeket biztonsági üvegeknek. Ez a bevezetés.
Felpattan a kő, egy bemeneti nyíláson keresztül megsérti a gyári üveget, levegőt kap a ragasztás, ezáltal egy levegőbuborék jön létre. Ez a levegőbuborék lehet több féle alakzatú, típusú.
 
 
A legegyszerűbb a bikaszem, azaz a kör alakú kőfelverődés, amiben nincs hajszálrepedés. Itt van a legegyszerűbb dolga a javítást végzőnek, mivel a bemeneti nyílás kitakarítása után felhelyezi az injektort és a hidat (szerszámot) és belepréseli a ragasztót. A ragasztó uv fénnyel kikeményedik, és a fedőragasztás következik. Itt fontos megemlítenem azt, hogy kettő munkafázisa van a javításnak. A kettő üveg közötti feltöltés, és a bemeneti nyílás lezárása fedőgyantával, majd az azt követő kikeményedett fedőgyanta lecsiszolása, és polírozása. Nagyon fontos itt megjegyeznem hogy a fedőgyantát nem szabad levágni, hanem csiszolni kell. Sokan azt hiszik hogy így megkarcolódik az üveg. Tévedés nem lesz semmi baja, viszont síkba lesz az üveg, nem lesz baja az ablaktörlőnek.
 
Következő felverődés fajta a kombinált, ami úgy néz ki, hogy a felverődésen kívül is vannak csillag alakú hajszálrepedések. Itt már máshogy kell kivitelezni a javítást. Az első munkafázis az, hogy meg kell fúrni a bemeneti nyílást azért, hogy a repedésekben lévő feszültséget csökkentsük. Fúrás után fel kell helyezni a szerszámot. Préselés után vákuum-ót csinálunk. Vákuum után az üveg belső oldalát melegíteni kell. Látni lehet azt, hogy a repedések feltöltődnek. Lehűlés után vissza fog jönni a repedés ettől nem kell megijedni, mert a következő fázisban fog majd feltöltődni. Az injektort nyomás alá kell helyezni, majd a karctű tompa oldalával nyomást kell alkalmazni a repedésekre az üveg külső részén, majd a nyomást tartani kell a karctűvel. Kb. 30-401 másodpercig. Szemünkkel látni fogjuk, hogy elindult a repedésbe a ragasztó. 2- 3x megismételni egészen addig ameddig a repedés fel nem töltődik teljesen.
 
Következő típus a star, azaz a csillag alakú kőfelverődés. Úgy néz ki mint egy x nincs kagyló alakja csak csillag alakú repedésekből áll. Ez a szélvédőjavítók rémálma. Azért mert kockázatos a javítás, és nem látványos. Mivel a bikaszem alapjában csúnya nagy szépen lehet javítani.. Mivel a bikaszem egy légüreg, amit feltöltünk a csillag viszont a külső üveg anyagvastagsága, amit nem lehet fénytörés mentesen megjavítani. Amit szoktam mondani javításnál: amennyiben el lehetne tüntetni egy cm repedést egy méterest is el lehet tüntetni senki nem cserélne szélvédőt. Javítás első lépése az, hogy a bemeneti nyílást 60% lefúrjuk a maradék 40% leütjük, ezáltal a hajszálrepedések között kagylósítást végzünk. Ezekbe a kagylókba, pikkelyekbe fog belemenni a ragasztó, mit a fának a gyökere fogja a repedéseket. Több ragasztó jobban tartósabban ragaszt. A következőkben a munkafolyamat megegyezik a kombinált kőfelverődés javításával.
Mi történik akkor, amikor a kagylóban lévő hajszálrepedés továbbreped? Következő blog bejegyzésemben erről fogok írni.
Mi történik akkor ha esett az eső, és felpattant egy kő. Azt hallottam, hogy gyorsan meg kell javíttatni, de vizesen? Hogy lehet? Következő blog bejegyzésemben erről fogok írni.
Tájékoztatómat több okból írtam:
Amennyiben az ön szélvédőjére felpattan egy kő kellően tudjon tájékozódni a veszélyekről, a javítás helyes kivitelezéséről.
Amennyiben ön kezdő szélvédőjavító bátrabban kezdjen el javításokat bontott üvegen gyakorolva a leírásom alapján, mivel nem a szerszám a drága hanem a szaktudás.
Végszó:
Írásomat biztos több weboldal klónozni fogja, ami ellen nem támasztok kifogást, mivel már így is több weboldal jött létre az írásaim alapjaként. 

Címkék: budapest javítás üveg csere szélvédő készlet autóüveg non stop polírozás szélvédőjavítás kőfelverődés szelvedo szélvédő javítás szélvédőabc szelvedojavitas javító lámpabúra szelvedocsere szélvédőcsere lámpabura autouveg szelvedo javitas szélvédő csere szélvédőavítás szelvedő javítás budapest