Bevezetés:
Köszöntöm jegyzetemben! Kérdéseket –válaszokat azért szedtem gyűjteménybe, hogy mindenki a személyes találkozó előtt tájékozódni tudjon, hogyan lesz orvosolva szélvédőjének sérülése, vagy amennyiben vállalkozó, elakadt valahol kis segítség kellene, vagy egyszerűen kíváncsi? Olvassa végig a, kérdések válaszok szélvédőjavításról. Bármilyen további kérdése lenne elérhetőségem a következő:
Tartalomjegyzék:
Általános információk:
Repedés javítás:
A tél veszélyesebb vagy a nyár?
Hogyan történt, nem is láttam a követ?
Javítható-e a szélvédő eső vagy havazás után, közben?
Csillag alakú repedés javítható? Hogyan?
Honnan lehet megtudni hogy egy csillag alakú kőfelverődés tovább fog-e repedni a javítás alatt?
Mi az a solar üveg?
Solar üveg javítható-e?
Télen jobb javíttatni vagy nyáron?
Felületi sérülést lehet javítani?
Mi az a fénytörés?
Hány kőfelverődést lehet javítani egy szélvédőn?
Javítassak vagy cseréltessek, van cascóm!?
Mi az a NANO bevonat?
Információk kollegákról, avagy hova menjek javítattni?
Minden sátor az öné? Mindenhol látni...?
Miből lehet privát emberként megállapítani azt, hogy az interneten hirdető szélvédőjavító tényleg komoly, profi?
Szeretnék én is belekezdeni a szélvédőjavításba, mit kell tennem? Papírok-szerszámok..?
Általános információk :
Egy általános szélvédő kettő üvegből van, mely össze van ragasztva. Ezért nevezzük ragasztott biztonsági üvegnek. Tegyük fel, hogy felpattan egy kőfelverődés és egyből megrepeszti a szélvédőt. Kialakult egy 20-30 cm-es repedés. Mit lehet ilyenkor tenni? Amennyiben és ténylegesen nem zavarja a VEZETŐ vagy a VEZETÉS biztonságát tehát nincs látómezőben, a javítást érdemes elvégezni, kivitelezni. Amennyiben a látómezőben van nem ajánlom a javítást, mivel balesetveszélyes. Fénytörést okozhat ezért nem érdemes javítani. Szélvédőjavítóknak ajánlom, hogy ha a megrendelő kéri a javítást a látómezőben mindenképpen egy felelőség vállalási nyilatkozatot írassunk alá. Mivel egy esetleges balesetnél mentesülünk a gondatlanságból elkövetett…..
Repedés javítás:
Adott egy 30 cm-es repedés. Amit lehet csinálni: Feltölteni a repedést. Külső üveg van megrepedve. A repedés az tulajdonképpen a levegő amit látunk. Ebbe a levegőbe kell belenyomni, belepréselni egy vastag ragasztót. Nagyon fontos hogy nem híg ragasztót mert az rugalmatlan. A nap süti az üveget tágul, felhő megy a nap elé hűl. Az a lényeg hogy ez a mozgás együtt jöjjön létre a ragasztóval. Tehát amit belenyomunk ragasztót rugalmas legyen azaz vastag. A híg ragasztó rugalmatlan feszes, vissza fog jönni a repedés. Ez csak a repedésre vonatkozik mivel a repedés nyitott rendszer nem zárt mint a kőfelverődés.
Kétféle képen lehet feltölteni egy repedést. A Profik külön erre a célra létrehozott szerszámmal dolgoznak, szélvédőjavító repedés injektornak hívjuk. Akinek nincs ilyen szerszáma az simán ráfolyatja a ragasztót és lefolyik a repedés aljáig. Itt csak annyi a baj, hogy nem minden esetben folyik le a repedés aljába a ragasztó, mivel van benne kosz, zárvány, levegő. Injektorral én irányítok és nincs más lehetősége az anyagnak nem tehet mást, mint belefolyik.
Kétféle repedést ismerünk. Az A alakú repedés és a V alakú repedés. Az A alakú repedés lefele van kettényílva csak megfúrással tudjuk feltölteni, mivel a külvilág felé zárt a repedés. Ilyen alak általában függőleges irányban található kanyarban. A V alakú repedések általában az ablaktörlő mentén vízszintesen találhatóak akár 100 cm hosszúságban a szélvédő alján. Szemmel látható a nyitottsága. Itt nagyon fontos a lezárás ne tudjon belemenni a hó, kosz, víz, mivel több irányban is elrepedhet.
A tél veszélyesebb vagy a nyár?
Mindkettő veszélyes, mivel télen a hó belefolyik a kőfelverődésbe – repedésbe szétfagy. Ez a publikus, sokkal jobban félnek a téltől, mint a nyártól, azonban ez olyan tévhit, mint a macska azért nyalja a szőrét mert mosakszik. A nyár veszélyesebb, mint a tél. Nyáron az eső esik falevélről, csatornákról, a kocsikról a kosz felkerül a szélvédőre ott az ablaktörlő belemossa a koszt a kőfelverődésbe vagy a repedésbe. Eső után a nap süt elpárolog az eső ott marad a KOSZ. A kosz nem tud elpárologni tehát az üregben marad. Itt most mikronokban nanokban kell gondolkozni. A napokból mikronok lesznek tehát a légüreg elkezd megtelni. Hetek hónapok kellenek hozzá. Amikor megtelik kosszal elreped a kőfelverődés és repedés lesz belőle. Van úgy hogy egy kőfelverődés több évet kibír de nem örökéletű nem bőrszövet egyszer tovább fog repedni. Hogy ez mikor fog bekövetkezni az a szerencsétől függ. Kinek milyen az állandó útvonala, ki milyen jó minőségű utakon közlekedik.
Hogyan történt, nem is láttam a követ?
Van amikor egyből elreped a szélvédő egy kő miatt a becsapódás pillanatában. Ez általában akkor fordul elő amikor a szitás filmlenyomatba, vagy ahhoz közel csapódik be a kő. (Ugye igazam van?) A szitás filmlenyomat a szélvédő szélén látható fekete arasznyi sáv. E mögött van a szélvédőjavító ragasztó. Az egészet úgy kell elképzelni mintha a szélvédő egy gumi ugrószőnyeg lenne. Minél jobban a széléhez ugrálunk annál feszesebb az ugrógumi. Tehát minél jobban a széléhez csapódik fel a fránya kő, annál nagyobb az esély arra, hogy egyből reped az üveg. Rengeteg esetben nem veszi észre az ügyfél azt hogy felcsapódott a kő, mert hangosan szól a zene, mert nem látható a bikaszem vagy kör alakú kőfelverődés a szélvédőn.
Javítható-e a szélvédőn a repedés esőben vagy eső után?
IGEN, azzal a feltétellel, ha van felesleges 3-4 óránk. Mivel ugyanaz a baj vagy feladat, hogy ki kell szárítani a repedést. Viszont a repedés nyitott rendszer, tehát a teteje végig nyitva van a külvilág felé. Ez azért rossz, mert ha melegítjük ide oda folyik benne a víz. Lényeg hogy jó sokáig kell szárítani. Több órán keresztül. Szárítás után már lehet a szokásos módön javítani.
Javítható-e a szélvédő eső vagy havazás után, közben?
A kőfelverődés IGEN! Nagyon fontos hogy kellő szakértelem és a kellő szerszám hiányában NEM lehet javítani. Ki kell szárítani a sérülést. Vagy hajszárítóval vagy gázlámpával. Nagyon fontos hogy kívülről. Amikor e kőfelverődésbe (zárt rendszer) csapadék folyik alig lehet észrevenni a sérülést, mivel a víz fénytörése majdnem megegyezik az üveg fénytörésével. Ezért ki kell szárítani. Csak a száraz kőfelverődésbe lehet a ragasztót belepréselni. Optikailag lehet látni, hogy szárítás közben jön elő a kőr alak. Nagyon kockázatos munkafolyamat csak akkor érdemes kiszárítani ha nem tud visszajönni a kuncsaft, mivel a legbiztonságosabb ha önmagától párolog ki a kőfelverődésből a csapadék. Van egy eszkimósátor is ami teljesen szigeteli a sérülést javítás közben ezzel lehet szélvédőt javítani esőben. Viszont ha nem muszáj inkább napsütésben javíttassunk… Vagy napsütésben egy esetleges szélvédőjavítás előtt ne mossuk le a szélvédőt!!! Nagyon fontos. Sok kuncsaftom azt mondta, hogy lemosta hogy tiszta legyen… Ilyenkor mondom el szóban, azt amit fent leírtam. Tehát ha nem sürgős nincs külföldi utazás, akkor azt szoktam mondani, hogy inkább találkozzunk egy nap múlva. Egyszer kell megcsinálni akkor legyen profin megjavítva a szélvédő. Vagy kiszárítom de az kockázattal jár.
Csillag alakú repedés javítható? Hogyan?
IGEN javítható bár kockázattal. Én azt szoktam mondani, hogy a kockázatot nem tudom vállalni, de minimalizálni tudom. Mi a trükk a többi javításhoz képest? Elárulom. A javítás átlagos feladatait nagyvonalakban: Bemeneti nyílást kitakarítani, feltenni a hidat+injektort. Benne a ragasztó. Vákuum – préselés ezek periódusa. Belül melegítés vákuum alatt. Eddig ez normális. Minden javítás így készül más - más szerszámmal, technológiával a lényeg ugyanaz a légüreg kitöltése feltöltése. Azonban itt vannak hajszálrepedések amibe nem megy bele a ragasztó. De mit tegyünk, hogy belemenjen a ragasztó a repedésbe. Már belülről felmelegítettem többször is a szélvédőt a kőfelverődésnél a belső oldalon, de ahogy lehűlt vissza jött a repedés ugyanúgy lehet látni a levegőt a repedésben. A TITOK: nyomás alatt az utolsó fázisban a repedések tetejét egy karctűvel vagy tompa szerszámmal óvatosan meg kell nyomni minden hajszálrepedést. 10-20 másodpercig. Szép lassan elkezd belemenni a repedésbe a ragasztó. Minden hajszálrepedésnél ezt az eljárást kell alkalmazni. Nagy bátorság kell hozzá a gyakorlatról nem is beszélve. Ezért a munka előtt a felelőség vállalást tisztázni kell. Kezdő szélvédőjavító mindenképpen bontott üvegen gyakoroljon. A tulajdonosnak nincs vesztenivalója, mivel a repedés megnyomása lemarad, nem kerül a repedésbe ragasztó bármikor továbbrepedhet. Nem minden kőfelverődésnél kell ezt a munkafolyamatot választani, csak ott ahol nem folyik szét a repedésbe a ragasztó.
Honnan lehet megtudni hogy egy csillag alakú kőfelverődés tovább fog-e repedni a javítás alatt?
Nagyon egyszerű a válasz. Meg kell tükrözni. Az utastérbe a tükröt az égbolt felé kell fordítani, úgy hogy kivülről lássuk a tükörben a kőfelverődést. Belenézünk a tükörbe úgy hogy megnézzük a hajszálrepedés párhuzamát. Minden kb 1 cm hajszálrepedéseknek a vége háromszög alakú. Amelyik repedés vége párhuzamos alakú azaz nincs a vége háromszögben letörve azonnal bármelyik pillanatban akár érintésre is továbbrepedhet. Mindenképpen le kell fúrni a nyitott repedés végét, lekagylósítani, a kagylót feltölteni, és utána megjavítani a csillag alakú sérülést.
Mi az a solar üveg?
A solar üveg az egy napfényvédő UV fényvédő bevonattal ellátott üveg. Az ilyen üveg általában lilás színű. Megszűri az UV sugarakat, később lesz az utastérben meleg. Ezen a bevonaton a GPS és a GSM jel is nehezen fog vagy talál vételt. Ezért van az alján vagy a tetején kihagyva a bevonat. Szélvédőcserénél 40-50% drágább egy ilyen szélvédő. Megosztottak a vélemények a szükségéről.
Solar üveg javítható-e?
Igen javítható, viszont nem lehet szépen javítani, mert a solar bevonat sérül minden esetben. Egy nagy plecsnit lehet látni. A kőfelverődést meg lehet javítani, sőt meg is kell, mert a szépségen kívül az a legfontosabb hogy ne repedjen el a szélvédő. Akinek pont az a legfontosabb hogy lehetőleg ne látszódjon a sérülés annak csalódást kell okoznom. Nem lehet nyomtalanul feltölteni.
Télen jobb javíttatni vagy nyáron? Mikor jobb?
Nincs mit tenni amikor szükség van a javításra akkor kell javíttatni. Télen is meglehet ugyanolyan szépen csinálni a kőfelverődést csak a javítás kényelmetlenebb a nagy hideg miatt. De a szélvédőnek vajon egészséges a nagy hidegben javítani? Több lehetőség van. Általában az autó megy a javítás helyszínére ekkor lábra menjen a meleg tehát az autó szélvédője passzívan kapja a meleget. Ugyanolyan meleg lesz a kocsi karosszériája mint nyáron a javítás idején. Viszont télen amennyiben nem javíttatjuk meg a szélvédőn a sérülést nyárig elrepedhet.
Felületi sérülést lehet javítani?
Nyomtalanúl sajnos NEM! Sokan kerestek fel azzal a problémával, hogy rengeteg apróbb sérülés van a szélvédőjén, mert már öreg az autó vagy lehet fiatal is csak sokat közlekedett. (Teherautó, cégautó). Amit lehet tenni az, hogy a felületi sérülésben lévő koszt kitakarítjuk, és feltöltjük ragasztóval. Kikeményedés után sikba kell csiszolni, majd felpolírozni.
Felületi sérülést lehet-e polírozni?
Az a baj a felületi sérüléssel, hogy a szélvédő külső üvegének 10/10 ből 2/10 vagy 3/10 vagy kipattanva. Nem szakadt át a külső üveg keresztmetszete, nem alakult ki kőfelverődés, levegőbuborék. Minél nagyobb felület van kipattanva annál mélyebb a felületi sérülés. Mit lehet tenni ilyenkor? Gyakorlatilag a szélvédőcserét ajánlom. Olcsóbb hosszú távon. Indoklásom: Gyakorlatilag fel lehet polírozni az egész üveget. Viszont a polírozás anyagvastagság süllyesztéssel jár, tehát minél mélyebb a felületi sérülés annál mélyebbre kell lepolírozni az üveget. Ez minden felületi kis pontnál változó mélységet jelent. Ezért ahány kis pont, annyi kis gödör. Egyik mélyebb másik magasabb. Magyarul hullámos lenne az üveg. Viszont az ablaktörlő karc polírozással már más a helyzet, mert ott teljes ívet polírozok egy mozdulattal. Tehát ott csak egy fénytörés lesz. Ez egy másik kérdésben lesz aktuális. Visszatérve, olyan technológiáról még nem hallottam, hogy egy gondolatbeli damillal leveszünk egy réteget a szélvédőről. A sok kis apró pontot feltölteni nem lehet, mert ideig óráig jó lesz, mert kikapja a ragasztót az ablaktörlő, mivel nincs gyökere nem tud semmibe kapaszkodni.
Mi az a fénytörés?
Polírozás után jön létre a fénytörés. Minél mélyebb egy karcolás, annál mélyebbre kell lesüllyeszteni az üveget polírozás alatt. Minél mélyebbre megyek le polírozás alatt, annál nagyobb lesz a fénytörés. Összegezve megváltoztatom a szélvédő vagy oldalüveg gyári anyagvastagságát ezért a homorú lencse alakú lesz a javítás után a szélvédő. Gyakorlatban a karcolást eltüntettem, de helyette fénytörést hoztam lére. Oldalüvegnél nem probléma, mert nem dupla az üveg (kivétel a nagy értékű autók). Első szélvédőnél azt tapasztaljuk, hogy belül át akarunk nézni a felpolírozott felületen akkor pl. a függőleges rendőrlámpa oszlop hullámos lesz a polírozott felületen átnézve. A fénytörés a polírozás velejárója, a szükséges rossz. Látómezőben szigorúan tilos polírozni a fénytörés miatt, mert balesetveszélyes.
Hány kőfelverődést lehet javítani egy szélvédőn?
Attól függ, hogy menyibe kerül a szélvédő új ára, milyen értékű az autó. Általában tapasztalatom az hogy egy nagy értékű autónál kivétel nélkül mindenki sok sérülést javít, megtartva ezzel az eredeti állapotot.
Javítassak vagy cseréltessek van cascóm!?
Kőfelverődés esetén ami szépen javítható: Az első feladat ilyenkor az, hogy meg kell tudni azt, hogy volt-e már cserélve az ön szélvédője? Ezt több féle képen meg lehet tudni. Az uniós matrica szélei levegősek, nem szabályos az azt jelenti hogy azt már leszedték egyszer és visszaragasztották. Amennyiben már volt cserélve és mégis originált sérülésmentes a matrica (mert ilyen is van) annak az az oka, hogy az okmányirodában újat igényeltek szélvédőcsere miatt. Sokan nem ezt az utat választják mert időigényes procedúra. Egy matrica ügyes kezekben három négy szélvédőcserét is kibír. Legtöbb autón van szitanyomat a gyártó cég márkajele, autó márka látható alatta pont pont pont és egy évjáratszám. Van ahol nincs szám (japán autókon). Az évjáratszámot kell körbenézni az autón körbe az összes üvegen. Amennyiben minden szám egyforma akkor megnyugodhatunk korrekt az autó. Például pont pont pont öt (….5) látható a szitanyomaton akkor az vagy 2005, 1995 decemberi kiadású autó vagy 2006 januári. Ha az egyik oldala egészen más számokat mutat, pl …8 akkor az borult autó is lehet rétegvastagság mérővel kell folytatni. Visszatérek az alapkérdésre. Tudjuk hogy még nem volt cserélve akkor érdemes javítatni. Ha már volt cserélve akkor mindegy, mehet a csere Cascóra.
Második érvem a javítás mellett az értékcsökkenés. Az értékcsökkenés egy szélvédőcsere esetén az autó 1-2% jelentheti. Ez a nagy értékű autóknál több százezer forint is lehet eladásnál. Mindenki abból indul ki egy autó vásárlásánál, hogy mimnél eredetibb, minél originálabb autót vásároljon. Tehát ne legyen szélvédőcsere, és oldal elem fényezése. Ugyanis ez nem kopó alkatrész. Kopó alkatrész cseréjénél a fogaskerekekre, feszítőcsapágyakra gondolok, amelyek cseréjénél az autó ugyanúgy megy tovább, cseréjénél nincs külalaki változás. Szemben egy szélvédőcserénél a beázástól fél mindenki, bár a félelem alaptalan szakértő kezeknél, de a vásárló pesszimista. Nehéz kimagyarázni, vagy megmagyarázni. Mindenképpen ajánlom a cserénél a kamerás felvételt, vagy a fotózást, eladásnál sok magyarázkodást előzünk meg vele… Sokan hiszik azt, hogy borult a kocsi azért kellett kicserélni a szélvédőt. Ilyenkor amennyiben van fotó lehet látni rajta a repedést… No Comment.
Mi az a NANO bevonat?
NANO bevonat egy átlátszó vízlepergető bevonat az üvegen. Alkalmazásánál az autó 60 Km / h sebességnél létrejön a vízlepergető jelenség. Kis golyók alakjában a csapadék szétgurul az üveg széléhez a légellenállás miatt. Minden autónál más a sebesség kell a jelenség kialakulásához. Függ a kocsi magasságától, szélvédő dőlésszögétől. A NANO bevonat kopik tehát nem végleges. Évente vagy félévente ismételni kell.
Információk kollegákról, avagy hova menjek javítattni?
Napjában többen hívnak fel, hogy itt vagyok ajánlom-e azt a kollegát. Ebben én nem szeretnék segitkezni, kérem ne keressenek meg hogy ki a jobb, mivel én jót vagy semmit. Ezért inkább maradnék semleges pozicióban.
Minden sátor az öné? Mindenhol látni...?
Nincs olyan hét hogy ne hangozna el ez a kérdés. Természetesen nem. Viszont van vállalkozásomban is több sátor. Szélvédőjavító sátrak 8-9 éve kezdtek el szaporodni. Kezdetben csak a nagyvárosokban Szeged, Nyiregyháza, Budapest, Miskolc, majd a kis városokban: Kecskemét, Székesfehérvár stb...Majd minden sátor alatt alkalmazott, akik idővel kitanúlták a szakmát és saját vállalkozást indítottak egy másik város másik bevásárlóközpontjában. Viszont van mikor egymással szemben kettő sátort látni. Pl Siófok Tesco - Obi. STB. Aki kiváncsi szívesen telefonban elmondom a családfát, mivel a szélvédőjavítók 95 % ismerem. Tudom ki volt előbb. A probléma az hogy a munkaadó áldoz a szerszámokra, profi felszereléssel dolgoztat, az alkalmazottak (tisztelet a kivételnek) nem áldoznak a szerszámra ami megadja a szélvédőjavítás eredményét a minőségi munkát. Kevés befektetésből akarnak nagy profitot elérni. Viszont nem gondolnak a hosszú távú munkára, hamar becsödőlnek. Több ilyen sátor volt kis hazánkban. Nem minenki ilyen, mivel nem akarok hitelrontó lenni, ezért neveket nem írhatok ezért írtam tisztelet a kivételnek, mivel van a másik véglet aki hitelt vesz fel csak hogy szerszámot tudjon vásárolni.
Miből lehet privát emberként megállapítani azt, hogy az interneten hirdető szélvédőjavító tényleg komoly, profi?
- Legyen sok referencia cégnevekkel feltüntetve.
- Legyen sok fotó a javításról. Mindenki oda menne szívesen javítattni ahol több év a tapasztalat tehát ha heti 4 munkát veszünk figyelembe az a minimum évi kettőszáz javítás. Ez az iparág húsz éves múltra tekint vissza Magyarországon, tehát aki négyezer javításon túl van abból nem lehet baj. Ez a szám a minimum. 20 év alatt kb 200-300 fotó elkészülhetett. A fotókből lehet látni a szakszerszámokat, mivel akinek profi szerszáma van publikálja őket. Egy szakszerszám 1500 USD -tól kezdődik. Nem szokták eltitkolni.
- Barátoktól, ismerösöktől kérjen véleményeket. Tíz emberből öt ember biztos javítatott, tapasztalatát el tudja mondani.
- Keressen blogokat, fórumokat google keresőben kiválóan lehet keresni.
Szeretnék én is belekezdeni a szélvédőjavításba, mit kell tennem? Papírok-szerszámok..?
Magyarországon a szélvédőjavítást kivették az autószerelés szolgáltatásából jogkörileg, ezért nem kell hozzá autószerelői végzetség. Bárki csinálhatja akinek van kézügyessége, pénze az induló kiadásokra. Az ipart kiváltni problémás mivel nem minden okmányirodában tudják a fenti tényt. Amennyiben elakadt kérem keressen meg, segítek ebben. Nagyon fontos megemlítenem azt, hogy telephelyengedély nélkül végezhető tevékenységről beszélünk! Mobil tevékenységről van szó. Bárhol-bármikor javítható. Télen - nyáron nappal - éjszaka. Szerszámok vásárlásában Glass Mechanix az egyik legjobb döntés. Állandó fejlesztés alatt van, Amerikában Las Vegasban van a cég telephelye. Az oktátást nem kis összegért ott is el lehet sajátítani. (
www.glassmechanix.com ) magyarországi képviselete a (
www.glassmechanix.eu ) minden érdeklödőt kiszolgál magyar nyelven. Nem titok vállalkozásunk a Glass Mechanix kizárólagos képviselete. 19 éves szakmai tapasztalat (2010 -ben) várja minden tanulni vágyót. A külömbség a többi szélvédőjavító szerszámot forgalmazó cég között az, hogy amennyiben elakad a vállalkozásában, szélvédőjavításában bármikor felhívhat minket, azonnal a gyakorlati megoldást mondjuk! Nem véletlenül vállalkozásunké a kettő legjobb weboldal a
www.szelvedojavitas.hu és a
www.kofelverodes.hu. Vállalkozásunk kapcsolatban van Magyarországon a Tesco, Baumax, Decatlon, Obi áruházak bérbeadási osztályával, igény esetén amennyiben van az éppen aktuális városban, területet tudunk szerződéssel biztosítani. Nagyon fontos, ne legyen konkurencia, mivel a befektetés nem térül meg. Olyan helyen érdemes vállalkozást indítani, ahol még nincs vagy viszonylag messze van szélvédőjavítás. Ellenekző esetben nem fog működni a tevékenyéség.
Végszó:
Bármilyen további kérdése lenne a Tisztelt Olvasónak, kérem keressen meg telefonon.
Briák Pál 06-30-355-1000
Weboldalaim:
www.szelvedojavitas.hu
www.szelvedodr.hu
www.szelvedoabc.hu
www.kofeverodes.hu
www.uvegdr.hu
www.uvegabc.hu
www.karcolas.hu
www.glassmechanix.eu
www.glassmechanix.hu
www.repedes.hu
www.uvegpolirozas.hu